Köpvillkor

KÖPVILLKOR

1. Allmänna villkor

Bestkids.se tillämpar såväl Konsumentköpslagen som Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste kund vara myndig, 18 år, eller ha målsmans medgivande. Med kund avses en fysisk person. Observera att när du slutför din beställning godkänner du att du har läst och godkänt Bestkids försäljningsvillkor, och att du accepterar att köpet innebär ett betalningsansvar.

2. Beställning

Beställning av varor görs i webbshopen. Inkommande beställning besvaras med en skriftlig orderbekräftelse via mail. Beställning är bindande från Bestkids sida först efter att orderbekräftelse erhållits av kund. Bestkids förbehåller sig rätten att neka kund köp. Alla beställningar anses bindande. Har du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta oss omedelbart. Skulle en vara mot förmodan inte finnas på lager kontaktar vi dig snarast.

3. Priser

Alla priser anges inklusive svensk moms, för närvarande 25% och anges i svenska kronor. Bestkids reserverar sig för momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över. Avgift för frakt och eventuell fakturaavgift tillkommer.

4. Betalning

Betalning med Klarna eller Swish. Betalning sker enkelt och tryggt med Klarna där du kan betala med kort, faktura eller Klarnakonto. Du behöver inte ha ett konto hos Klarna sedan tidigare för att kunna betala. Läs Klarnas villkor här.

5. Leverans

Normal leveranstid är 2-4 arbetsdagar.  Bestkids kan inte hållas ansvarig att leverera slutsåld eller utgången produkt. Vi meddelar alltid om vi  ej kan leverera din produkt. Fraktkostnaden syns alltid i varukorgen. För det mesta aviseras paketen via sms. Har du inte fått något mail eller sms om att ditt paket har kommit fram inom 5 dagar ber vi dig att kontakta oss snarast, så hjälper vi dig att spåra ditt paket.

Beroende på paketets storlek och vikt, levereras ditt paket antingen med DHL eller Postnord. Paketet hämtas hos närmaste utlämningsställe eller levereras i din brevlåda. Avståndet till utlämningsstället varierar beroende på var du bor, och om du vill veta vart du kommer att få hämta ut ditt paket kan du alltid kontakta oss på info@bestkids.se innan du lägger din beställning. Observera att på ett fåtal mindre ställen är det endast utkörning till ombud vissa dagar i veckan, och därmed kan leveranstiden bli längre. Om du känner dig osäker kan du kontakta oss på info@bestkids.se, så hjälper vi dig att undersöka vilken leveranstid som gäller för just dig.

OBS! Tänk på att paketen endast ligger kvar i 14 dagar på utlämningsstället.

6. Leveransförsening

Om leveransförsening av någon anledning uppstår kommer vi att kontakta dig. Givetvis kommer vi att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Du som kund har dock rätt att häva köp vid leveransförsening. Det kan uppstå situationer som gör det omöjligt för oss att fullfölja en beställning, exempelvis om våra leverantörer inte kan fullfölja sina åtaganden gentemot oss. Bestkids förbehåller sig rätten att friskriva sig från ersättning till kund vid sådana situationer eller vid leveransförsening.

7. Frakt

Frakt om 79kr (inkl. moms) tillkommer på alla beställningar.

8. Öppet Köp / Ångerrätt

Bestkids tillämpar Distansavtalslagen. Det innebär att du som kund har rätt till 14 dagars returrätt, utan speciell anledning. Varan skall returneras i oförändart skick och i originalemaballaget. Bestkids förbehåller sig rätten att debitera kund om något skulle saknas, exempelvis bruksanvisning. Kunden står själv för returkostnader. Returer som skickas mot postförskott löses ej ut.

Kontakt vid öppet köp & ångerrätt

1. Kontakta vår kundtjänst på info@bestkids.se.
2. Skriv lite kort varför du vill returnera varan.
3. Du står för returfrakten själv.

Returer skickas till:
Bestkids.se
Bröndomevägen 447
434 79 Vallda

9. Reklamation

Bestkids tillämpar Kosumentköpslagen vid reklamationer. Som kund har du en reklamationsrätt på 36 månader och under den här tiden kan du klaga på fel och brister. Detta förutsätter att felet inte kan skyllas på felaktigt bruk, eller annat fel som du orsakat själv. Tänk på att inte lösa ut paket med synliga fel som kan ha påverkat skicket på varan ni beställt. Gör i sådana fall en reklamation direkt på utlämningsstället och be dem skicka tillbaka paketet till Bestkids och skriva anledningen till returen på paketet. Maila sedan till info@bestkids.se för att informera om reklamationen. När varan har kommit tillbaka till oss och vi har godkänt reklamationen, betalar vi tillbaka beloppet inom 10 vardagar, alternativt skickar en ny vara. Om ni har hämtat ut paketet och slängt emballaget har vi dessvärre inte möjlighet att godkänna reklamationen.

Vid eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.

Kontakt vid reklamation:

1. Kontakta vår kundtjänst på info@bestkids.se
2.Skriv i mailet vad det är för fel på varan och bifoga en bild på felet.
3. Vi kontaktar dig med instruktioner.
4. Skicka ej tillbaka varan innan ni har kontaktat oss. Vid retur ska Bestkids returfraktsedel användas. Vi ersätter inte fraktkostnaden när du skickar tillbaka paketet på eget initiativ.
5. Vi skickar ny vara, alternativt betalar tillbaka beloppet inom 10 vardagar.

Returer skickas till:
Bestkids.se
Bröndomevägen 447
434 79 Vallda

10. Ej uthämtat paket

Bestkids tar ut en avgift på 300 kr för att täcka frakt- och expeditionsavgifter för ej uthämtat paket. Om fraktkostnaden överstiger 300 kr tar vi ut en avgift på det faktiska beloppet. Avgiften debiteras i efterskott. Vid utebliven betalning vidarebefordras ovillkorligen kraven till inkassoservice. Inga undantag görs.

OBS! Tänk på att paketen endast ligger kvar i 14 dagar på utlämningsstället.

11. Säkerhet

Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter utan medgivande från personen ifråga. Detsamma gäller även för e-postadresser.

12. Reservation

Bestkids reserverar sig mot felaktigheter i innehåll och prislista i webbshopen.

13. Cookies

Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k. sessionscookies och används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare. Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.

Integritetspolicy

Vi arbetar för att säkerställa en hög nivå av dataskydd som värnar om din personliga integritet vid användning av vår webbplats. Denna integritetspolicy förklarar därför hur dina personuppgifter bearbetas och skyddas, dina rättigheter och hur du kan göra dem gällande. Vi strävar efter att du ska känna dig trygg i vår behandling av dina personuppgifter. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta oss. Våra kontaktuppgifter hittar du längst ned på denna sida.

Vem ansvarar för de personuppgifter vi samlar in?

BESTKIDS AB org. Nr 559323-0203, Bröndomevägen 447, 434 79 Vallda, är personuppgiftsansvarig för de personuppgifter du lämnar till oss genom köp och övrig kontakt med oss och ansvarar för behandling av dessa.

Var lagras dina personuppgifter?

Vi eftersträvar att dina personuppgifter i så hög grad som möjligt ska behandlas inom det europeiska ekonomiska samarbetsområdet (EES) och alla våra egna IT-system, men kan även överföras och bearbetas i ett land utanför EES (s.k. ”tredje land”). Sådan överföring sker endast till mottagarland med adekvat skyddsnivå och i enlighet med gällande lagstiftning. Om överföring sker till partner för en tjänst i USA sker detta endast till företag som omfattas av det så kallade ”Privacy Shield”, vilken är en överenskommelse om skydd för personuppgifter mellan EU och USA.

Vad för slags personuppgifter samlar vi in?

Vi samlar in personuppgifter som du skickar till oss när du gör beställningar på vår webbplats, anmäler dig till vårt nyhetsbrev eller deltar i eventuella tävlingar. De personuppgifter som du skickar till oss kan till exempel omfatta kontaktinformation, födelsedatum och betalningsinformation. Vi kan också komma att samla in vissa personuppgifter från externa partners såsom adressuppgifter från offentliga register och uppgifter om kreditvärdighet från kreditvärderingsinstitut, banker eller kreditupplysningföretag.

Hur använder vi dina personuppgifter?

Vi kan komma att använda dina personuppgifter för följande ändamål:

  • Vid bearbetning av beställningar och returer i vår webbshop
  • Vid sms-aviseringar om leveransstatus
  • Vid kontakter angående eventuella problem med din leverans
  • Vid korrespondens om frågor och övrig information
  • Vid utskick om erbjudanden i form av nyhetsbrev, då alltid med instruktioner om hur du kan avanmäla dig ifrån vidare utskick
  • Vid analyser av köpmönster för att ge relevanta erbjudanden och information
  • Vid bekräftelse av minimiålder som enligt lag gäller för att få handla online
  • Vid utannonsering av vinnare i tävlingar som vi arrangerar
  • Vid eventuella enkätutskick för att förbättra våra tjänster och erbjudanden.
  • Vid arbete som förhindrar missbruk eller annan olämplig användning av vår hemsida

Vi sparar dina uppgifter så länge som det krävs för att uppfylla ovanstående ändamål eller så länge som vi enligt lag är skyldiga att göra detta. Därefter raderas dina personuppgifter.

Vilka är dina rättigheter?

Du har rätt att när som helst begära information om de personuppgifter vi har om dig. Om dina uppgifter är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta, kan du begära att få dem rättade eller raderade. Vi kan inte radera dina uppgifter då det föreligger ett lagstadgat krav på lagring, som exempelvis bokföringsregler, eller när det finns andra legitima skäl till varför uppgifterna måste sparas, till exempel obetalda fakturor. Du kan när som helst återkalla ditt samtycke till att låta oss använda uppgifterna för marknadsföring genom att avanmäla dig från vårt nyhetsbrev. Du kan också kontakta oss genom att skicka brev, e-post eller ringa. Se kontaktuppgifter nedan.

Vilka kan vi komma att dela dina personuppgifter med?

För att vi ska kunna erbjuda ovannämnda tjänster och våra åtaganden gentemot dig som kund delar vi dina personuppgifter med företag som är s.k. personuppgiftsbiträden för oss. Personuppgiftsbiträden behandlar informationen för vår räkning och enligt våra instruktioner och hjälper oss med IT-tjänster, betaltjänster, transporter och marknadsföring. Detta sker endast för ändamål för vilka vi har samlat informationen och endast till företag som kan lämna tillräckliga garantier gällande säkerhet och sekretess för personuppgifter.

Vi vidarebefordrar, säljer eller byter aldrig dina personuppgifter för marknadsföringsändamål till tredje part.

Hur skyddar vi dina personuppgifter?

För att dina personuppgifter som skickas till vår webbplats inte ska läsas av utomstående, krypteras all sådan information och skickas via en säker anslutning.

Cookies

En cookie (eller kaka) är en liten textfil som en webbplats sparar på besökarens dator. Cookies används på många webbplatser för att ge en besökare tillgång till olika funktioner. Informationen i en cookie kan också användas för att följa en användares surfande på webbplatser som använder samma cookie.

Måste jag tillåta cookies?

Denna webbplats använder cookies för funktionalitet kritisk för att det ska gå att handla i butiken. Om du blockerar cookies kan du därför ej heller handla i butiken. Utan cookies kan du dock fortfarande titta på sidor och artiklar i butiken, men vissa funktioner kan bete sig oväntat.

Om du vill handla i butiken men inte vill att några cookies ska sparas på din dator när du stänger din webbläsare så kan du besöka sidan i privat läge. Detta läge kallas olika saker beroende på din webbläsare: “Inkognitofönster” (Chrome), “Privat fönster” (Firefox) eller “InPrivate-fönster” (Microsoft Edge). Alla cookies som satts under besöket i privat läge raderas då ifrån din dator när du stänger din webbläsare.

Hur använder vi cookies?

Denna webbplats använder cookies för att hantera artiklar i varukorgen, inloggning på “mina sidor” och för vissa funktioner som endast ska visas en gång per besökare. Om du stänger din webbläsare och senare kommer tillbaka till butiken så sparas dina inställningar och artiklar i varukorgen med hjälp av cookies. Vi använder även cookies för att kunna anpassa och göra information och marknadsföring så relevant som möjligt för dig.

Informationen om inloggning på “mina sidor” lagras i en så kallad sessionscookie och raderas därför när du stänger din webbläsare. Våra övriga cookies lagrar inte information för att identifiera dig.

Vi använder även cookies som statistikunderlag, till exempel för att se vilka artiklar samma besökare tittar på för att kunna erbjuda automatiska produktrekommendationer.

Tredjepartscookies

Vi använder Google Analytics och AdWords som också sätter cookies, detta för att få en bild av hur våra besökare använder webbplatsen. Dessa cookies innehåller inte heller identifierande information om vem du som besökaren är.

Våra social media-kopplingar med AddThis för till exempel Facebook, Google+, Twitter och Instagram sätter också cookies. Dessa cookies innehåller inte heller identifierande information om vem du som besökaren är. För mer info, se AddThis privacy policy.

Personuppgiftsansvarig

BESTKIDS AB
Organisationsnummer: 559323-0203
Bröndomevägen 447
434 79 Vallda
Sverige

Telefon: 0768- 866722
E-post: info@bestkids.se

Denna integritetspolicy uppdateras senast: 2021-06-21.Bill

Vanliga frågor

Vad kostar frakten?
Frakten kostar 79 kr.

När skickas min beställning?
Vi skickar din beställning  med DHL eller PostNord. Beställningar  som skickas med DHL lämnar vårt  lager på tisdagar & Torsdagar. Beställningar  som skickas med PostNord, endast mindre paket,  går iväg dagligen.   Leveranstiden är 1-4 arbetsdagar

Rulla till toppen